Oyun geliştirme dünyasında Yapay Zeka (AI), oyunların dinamik ve zorlu hale gelmesini sağlamak için kullanılır. AI, oyuncuların karşısına çıkacak düşmanlar, NPC'ler (non-playable characters) ve çevresel etkileşimlerin gerçekçi bir şekilde yönetilmesini mümkün kılar. AI, oyun içindeki karakterlerin akıllıca hareket etmelerini, oyuncunun eylemlerine tepki vermelerini ve hatta oyunun zorluk seviyelerini dinamik olarak ayarlamalarını sağlar. Oyun geliştiricileri, AI teknolojilerini kullanarak oyunculara daha sürükleyici, etkileşimli ve zorlu bir deneyim sunarlar.

1. Giriş ve Temel Bilgiler
    •    Unreal Engine Nedir?
    •    Oyun Geliştirme Süreci
    •    Proje Oluşturma ve Araçlar
    •    Unreal Engine Arayüzü ve Temel Navigasyon
2. Blueprint ile Oyun Geliştirme
    •    Blueprint Nedir?
    •    Görsel Programlama Dili
    •    Blueprint ile Temel Oyun Mekanikleri
    •    Karakter Kontrolü
    •    Oyun Objeleri ve Etkileşimleri
    •    Blueprint ile UI Oluşturma
    •    Widget Oluşturma ve Tasarım
    •    Event ve Binding Kullanımı
    •    Blueprint ile Oyun Mantığı Geliştirme
    •    Oyun Olayları ve Trigger'lar
    •    Durum Makineleri (State Machines)
3. C++ ile Oyun Geliştirme
    •    C++ Nedir ve Unreal Engine ile Kullanımı
    •    Projeye C++ Sınıfı Ekleme
    •    Temel C++ Programlama
    •    Veri Türleri, Değişkenler ve Fonksiyonlar
    •    Oyun Objeleri ve Karakterler için C++ ile Programlama
    •    Actor ve Pawn Sınıfları
    •    Oyun Mantığı için C++ Kullanımı
    •    C++ ile UI Oluşturma ve Etkileşim
    •    C++ ve Blueprint Entegrasyonu
4. Python ile Oyun Geliştirme
    •    Python Nedir ve Unreal Engine ile Kullanımı
    •    Python ile Proje Yönetimi
    •    Otomasyon ve Araç Geliştirme
    •    Python ile Unreal Engine API'sinin Kullanımı
    •    Oyun İçin Araçlar ve Scriptler Yazma
    •    Python ile Oyun Verilerini Yönetme
    •    JSON ve XML Dosyaları ile Çalışma
    •    Python ve C++ Entegrasyonu
5. Oyun Geliştirme Projesi
    •    Proje Planlama ve Tasarım
    •    Blueprint ve C++ ile Oyun Mekanikleri Geliştirme
    •    Python ile Araç ve Otomasyon Geliştirme
    •    Oyun Dünyası Tasarımı
    •    Oyun Testi ve Hata Ayıklama
6. İleri Düzey Konular
    •    Performans Optimizasyonu
    •    Gelişmiş Blueprint Kullanımı
    •    C++ ile Gelişmiş Oyun Mantığı
    •    Python ile Veri Analizi ve Raporlama
    •    Multiplayer Oyun Geliştirme Temelleri
7. Proje Sunumları ve Geri Bildirim
    •    Öğrenci Projelerinin Sunumu
    •    Geri Bildirim ve İyileştirme Önerileri
    •    Gelecek İçin Kaynaklar ve Öğrenim Yolları